Back

Hoe kunt u een significante impact hebben op de natuurlijke verwijzingen van Google?

Wat is Google-referentie?

Ook wel aangeduid als S.E.O. (Search Engine Optimization) is het een instrument om webverkeer te regelen. Inderdaad, wanneer u zoekt naar een woord, een site, een professional of iets anders, krijgt u een lijst met resultaten aangeboden. De websites die bovenaan de eerste pagina met resultaten staan, zijn het meest zichtbaar en vooral de websites die u na uw zoekopdracht zult opvragen.

Waarom is SEO interessant voor uw bedrijf?

Zoals gezegd, hoe beter uw SEO, hoe meer webzichtbaarheid u krijgt en dat is niet gering. Internet is het meest gebruikte onderzoeksinstrument van onze tijd geworden. Maar we moeten toegeven dat maar heel weinig mensen het einde van de eerste pagina halen alvorens te klikken op de eerste sites die verschijnen. Dus aan de ene kant profiteren we van de grootste gemeenschap die we via het internet kunnen bereiken, maar aan de andere kant kunnen we onzichtbaar worden voor ons publiek omdat onze concurrentie daar meer aanwezig is dan wij.

Het is dus essentieel om op het web aanwezig te zijn om echt te profiteren van de magie van het web in termen van reclame en zichtbaarheid. Maar dat is niet genoeg… wil deze vitrine een positieve impact hebben op uw bedrijf, dan moet het aangetrokken verkeer ook uw doelgroep zijn, anders bent u zichtbaar voor mensen die niet op zoek zijn naar uw goederen of diensten.

Hoe handel je daarnaar?

Er zijn verschillende manieren om uw SEO te beïnvloeden.

Bied allereerst kwalitatieve en persoonlijke inhoud aan, want de robots van Google zien onvermijdelijk gekopieerde/geplakte inhoud. De kwaliteit van uw site speelt ook een bepalende rol, want de meest succesvolle worden gehonoreerd.

Ten tweede moeten uw titels pakkend zijn: niet te lang of te kort, duidelijk, doeltreffend en goed geschreven (vermijd een opeenvolging van trefwoorden). Google geeft de voorkeur aan redactierijke toespraken, dus het verzamelen van trefwoorden is niet afdoende. Anderzijds kan deze laatste worden gebruikt in de beschrijving van uw site, die niet zichtbaar is voor de gebruiker, maar begrijpelijk voor Google, zodat het u beter kan definiëren en u dus kan voorstellen in zoekopdrachten die aangepast zijn aan uw activiteit.

Daarnaast speelt ook de grootte van uw afbeeldingen of video een rol. U hoeft geen zware bestanden te importeren die moeilijk te laden zijn. Streef naar een compromis tussen het gewicht van uw afbeelding en de kwaliteit ervan, want Google waardeert snel laden tussen de verschillende pagina’s van uw website.

Een constante activiteit in de tijd is vereist. Zelfs als u de beste bent om naar te verwijzen, zal een gebrek aan activiteit ervoor zorgen dat u uw inspanningen verliest en alles opnieuw moet worden gedaan. Om uzelf actief te houden, kunt u overwegen een blog te schrijven of een ruimte te creëren die u dagelijks kunt uitbreiden om in contact te blijven met uw publiek.

Tot slot

De S.E.O. is een zeer interessant instrument wanneer het in je voordeel wordt gebruikt, anders kan het een obstakel zijn om je doelen te bereiken. Er is een heleboel advies om het tij in uw voordeel te keren, maar als we de kwaliteiten zouden definiëren die daarvoor nodig zijn, dan zouden dat zijn: regelmaat, kwaliteit en activiteit. Wij beseffen echter dat dit niet echt voor iedereen betaalbaar is en daarom hebben sommigen er hun beroep van gemaakt!

Bij Mamoot bieden wij u een gratis audit aan! In één gesprek beoordelen we uw situatie. Op basis daarvan maken wij een raming van de verbeteringen die aan uw project moeten worden aangebracht. Dit is een kans om je te concentreren op je sterke en zwakke punten, of gewoon een kans om de dingen wat duidelijker te zien!
    Thomas
    Thomas
    http://mamoot.be

    Ce site internet stocke des cookies sur votre ordinateur. Police de cookie