Back

Google Search On 2022 update: welke veranderingen kunt u verwachten?

Op zijn laatste evenement onthulde Google de updates die het zou maken voor zijn Search. De bedoeling is heel duidelijk: de zoekervaring van de gebruiker ontwikkelen door deze zo natuurlijk en intuïtief mogelijk te maken.

Het is inderdaad het einde van een tijdperk: dat van de zoektocht naar informatie zoals wij die kennen. Van nu af aan zal Google het hebben over de zoekervaring en daarvoor gaan we naar een nieuw, meer visueel en zintuiglijk universum. En om het gewenste resultaat te bereiken, zal het nu mogelijk zijn om tekst(en), foto(‘s), video(‘s), stem, … te combineren. De techgigant gaat zelfs zover dat hij zegt dat onze camera ons toetsenbord van morgen is!

Wij geven een overzicht van de vijf belangrijkste veranderingen die u kunt verwachten:

1/ Tekstvertaling

    Hoewel het al bestaat, zal Lens vertaling een upgrade krijgen: de direct vertaalde tekst van een foto, poster of andere zal er direct op worden geschreven alsof het de originele tekst is, waardoor de ervaring natuurlijker en aangenamer wordt.

    2/ Google Maps

    De 2D-kaart zoals we die tot nu toe kenden is verdwenen en nu hebben we een multidimensionale kaart! Het wordt nu immers mogelijk om een wijk in al zijn vormen te visualiseren (winkels, restaurants, bezienswaardigheden,…) of er een meeslepend bezoek aan te brengen. De eerste 5 steden (Tokio, Los Angeles, Londen, San Francisco en New York) die van deze veranderingen zullen profiteren, zullen ze de komende maanden ervaren.

    Maar dat is niet alles. Het zal ook mogelijk zijn om op straat te zijn en dankzij je camera alle elementen rondom je te kunnen zien (de namen van de straten, de naburige bedrijven met hun notities, of er mensen zijn, de lijnen van het openbaar vervoer,…) maar deze technologie, de Zoeken in Live View wordt gelanceerd in 6 steden voordat het wordt uitgebreid naar andere steden.

    3/ MultiSearch

    Het wordt nu mogelijk om foto’s en tekst te combineren bij het zoeken. Als u bijvoorbeeld op zoek bent naar een kledingstuk met een bepaalde opdruk, kunt u er gewoon een foto van maken en een trefwoord zoals “overhemd” toevoegen om uw resultaten te beperken.

    4/ Tekstinvoer

    In plaats van u zoekwoorden aan te bieden wanneer u in de zoekbalk typt, zal het u nu relevante inhoud aanbieden via artikelen, links, webpagina’s, zodat u automatisch de informatie krijgt die u zocht.

    5/ Winkelen

    Winkelen wordt visueler omdat Google op basis van een handvol foto’s een 3D-weergave kan maken van het product dat te koop is, maar ook hele looks kan aanbieden om je te inspireren of om stukken te vinden die bij elkaar passen.

    Het wordt ook veiliger dankzij de commentaren, recensies en koopgidsen van de webgigant.

    Steeds met de bedoeling uw zoekopdracht intuïtiever te maken, baseert hij zich op uw voorkeuren (kleuren, stijlen, merken,…) om u inhoud voor te stellen die op u lijkt!

    Zoals u kunt zien, verlegt de wereldleider nog steeds zijn grenzen om de ervaring van zijn gebruikers te verbeteren. De belofte is eenvoudig: natuurlijk en snel. Daarvoor wil hij gebruik maken van het nieuwe visuele landschap dat is ontstaan dankzij platforms als Tik Tok of Instagram.

    Thomas
    Thomas
    http://mamoot.be

    Ce site internet stocke des cookies sur votre ordinateur. Police de cookie