Back

Programmatic advertising, het ultieme instrument voor reclamecampagnes?

Wij bij Mamoot waarderen het zeer. Eenvoudig maar doeltreffend, kunt u er de meest interessante reclamecampagnes mee opzetten. In dit artikel leggen we alles uit wat je moet weten!

Wat is het principe?

Programmatic advertising vertrouwt op A.I. (kunstmatige intelligentie) die ervoor zorgt dat uw gesponsorde inhoud wordt gezien en gelezen door het publiek waarop u zich wilt richten. In plaats van een groot budget te betalen om de ruimte te overspoelen met uw campagne die zal worden gezien of gehoord door een meerderheid van de mensen op wie u zich niet richt, stelt een programmatische campagne u in staat de financiële investering te verlagen en tegelijkertijd de winstgevendheid van uw campagne te verhogen.

Deze A.I. zal geïnteresseerd zijn in het gedrag van elke persoon: verbruik, geolocatie, de internetpagina’s die u raadpleegt, enz. En afhankelijk daarvan zal u inhoud aanbieden die daarop is afgestemd en waar u gevoelig voor bent om op te klikken.

Samengevat zijn er drie soorten targeting:

  • Geo-targeting (om de campagne te beperken tot een geografisch gebied, ideaal voor lokale bedrijven);
  • Socio-demografisch (bepaald door de bekende cookies, maakt het mogelijk te bepalen welk type klant u bent (bv. een 30-jarige man, een manager in een bedrijf dat in het weekend vaart));
  • Behavioural targeting (bepaald door uw gewoonten (welke sites u eerder hebt bezocht, welke aankopen u hebt gedaan of op welke andere advertenties u hebt willen klikken)).

Alles bij elkaar spreken deze gegevens boekdelen over consumenten en hun gevoeligheden.

Via welk medium?

De campagnemedia kunnen gevarieerd zijn: perspagina’s, netwerken, websites, aangesloten borden, enz. Elke “verhuurbare” ruimte om een advertentie te plaatsen. De prijs van deze laatste varieert en wordt in real time op een veiling besproken en wordt dus bepaald door vraag en aanbod op de markt.

Wat zijn de voordelen?

  • nauwkeurig richten, zoals hierboven uitgelegd;
  • live media buying waarmee u live kunt reageren om uw strategie aan te passen op basis van de verzamelde gegevens;
  • Consumenten krijgen relevante inhoud te zien die hen kan interesseren in plaats van advertenties die zij oninteressant vinden;
  • de ter beschikking gestelde ruimten zijn talrijk en divers en worden bepaald dankzij de verschillende door de AI uitgevoerde richtingen;
  • de veelzijdigheid van de inhoud (banners, audio, video, sociale netwerken, enz.).

Waarom wordt het bij Mamoot gebruikt?

Wij geloven dat dit systeem het meest doeltreffend is. Wij zijn geen voorstander van dure campagnes waarvan het concrete rendement vrij onduidelijk kan zijn.

Dankzij programmatic hebben we de mogelijkheid om de campagne op elk moment aan te passen om de maximale prestaties te bereiken. Nauwkeurige statistische feedback geeft u nauwkeurige informatie over uw publiek en wat zij willen.

Door deze techniek worden campagnes gedemocratiseerd en wordt het mogelijk om op het juiste moment, op de juiste plaats, met de juiste mensen en voor een lager budget dan wat we in de reclamewereld gewend zijn over zichzelf te praten.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen zodat we de beste communicatiekanalen voor uw bedrijf kunnen opzetten!
Thomas
Thomas
http://mamoot.be

Ce site internet stocke des cookies sur votre ordinateur. Police de cookie