Back

Google werkt zijn SEO-algoritme bij

De techgigant heeft aangekondigd dat binnen twee weken de hele wereld zal kunnen profiteren van zijn nieuwe algoritme: Helpful Content Udpdate. Het is reeds getest door onze Engelstalige buren en zal nu beschikbaar zijn voor inhoud in alle talen. Maar wat betekent dit voor uw website, de SEO ervan en de inhoud die u erop publiceert? We leggen alles uit….

Wat is het doel van deze update?

Google is duidelijk over zijn bedoelingen: “om pagina’s die gebruikers een positieve ervaring bieden eerlijker te belonen, in tegenstelling tot pagina’s die niet aan de verwachtingen van de gebruiker voldoen.”

Het gaat er dus om nuttige en informatieve inhoud te belonen in plaats van de technische bekwaamheid van sommigen te belonen om hun betekenisloze inhoud te promoten door de markeringscriteria van Google te manipuleren.

Welke gevolgen heeft dit voor uw website?

Nou, het hangt allemaal af van uw website. Google legt uit: “Alle inhoud, nuttig of niet, op sites waarvan is vastgesteld dat ze voornamelijk informatie zonder toegevoegde waarde publiceren, zal minder goed scoren in de zoekresultaten van Google, als andere online inhoud relevanter is. Daarom adviseren wij u onnodige inhoud te verwijderen.”

Zoals u zult hebben begrepen, is het tijd voor hen om de kwaliteit van de op het web gepubliceerde inhoud te benadrukken. Dit komt voort uit een echt verlangen om zijn gebruikers een relevante, betrouwbare en mensgerichte dienst te bieden.

Dus, goed of slecht nieuws?

Het hangt ervan af aan welke kant je staat. Slecht nieuws voor de “klikhoeren”, maar geweldig nieuws voor alle soorten makers van inhoud en vooral voor de gebruikers. Onze onderzoekservaring zal efficiënter en aangenamer zijn.

Hoewel de concurrentie tussen de verschillende resultaten eerlijker zal zijn, zal dit leiden tot een verhoging van de algemene kwaliteit: geen lukrake publicaties meer, geen slechte spelling en vooral geen kopiëren en plakken, zelfs niet in kleine hoeveelheden.

Hoe beoordeel ik de kwaliteit van mijn site?

Maak je geen zorgen, we laten je niet achter! Google heeft een formulier gepubliceerd met vragen die je met ja of nee moet beantwoorden. Dit zal u in staat stellen hun evaluatiecriteria te begrijpen en dienovereenkomstig te handelen. De link staat onderaan de pagina

Wat moet ik doen om klaar te zijn?

In plaats van te wachten op de resultaten van de wedstrijden, maakt u een afspraak met het MAMOOT-team om uw gratis audit uit te voeren! Samen leggen we uit wat u volgens ons in uw gewoonten moet behouden of verbieden.

Voor toegang tot het formulier Nuttige, betrouwbare, mensgerichte inhoud maken | Google Search Central | Documentatie | Google-ontwikkelaars

Thomas
Thomas
http://mamoot.be

Ce site internet stocke des cookies sur votre ordinateur. Police de cookie